[Inne] corolla verso - problem ze zbieżnością - pomóżcie!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kelok1
    Ambiente
    • 2008
    • 102
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    [Inne] corolla verso - problem ze zbieżnością - pomóżcie!

    Zamieszczone przez grzesiu2400
    Kabelków w tym miejscu też nie ominę jeszcze dzisiaj w pracy będę szukał usterki.
    Dzięki.

    [ Dodano: Pon 21 Gru, 09 15:58 ]
    Jednak powodem tego był włącznik świateł po rozłożeniu na części i przeczyszczeniu styków jakie tam są problem zniknął.
    najwazniejsze ze problem sie rozwiazal..pozdro
  • janusz_007
    Rider
    • 2007
    • 473

    #2
    [Inne] corolla verso - problem ze zbieżnością - pomóżcie!

    Witam Serdecznie,
    Moj wujek ma corolle verso z roku 2008 (nowica). obecnie ma 3 tys przebiegu i praktycznie od samego początku mam problem z trakcją tego auta, tzn gdy puszcze kierownice to auto ucieka na lewo. bylem juz 2x na serwisie, gdzie próbowali sie z tym uporac, niby ustawiali zbieznosc, ale jakos jest to bezskuteczne... gdy pojechalem po raz trzeci do serwisu okazalo sie wg ich opinii ze jest do wymiany tylna belka poprzeczna. Ciekawe czemu tak jest? moze to auto bylo powypadkowe i salon je naprawil a potem sprzedał???? po wymianie belki sytuacja nadal nie jest taka jak ma byc i auto lekko ucieka. co z tym fantem zrobic? jak uwazacie? a moze ten serwis nie wie co ma robic i jest na to jakiś inny trik????

    prosze o pomoc, za która z góry dziekuje?
    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      janusz_007, trzy próby nieudane naprawy wady i wymiana auta na egzemplarz wolny od wad lub zwrot pieniędzy. Auto jest na gwarancji. Sprawę trzeba jasno postawić.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • janusz_007
        Rider
        • 2007
        • 473

        #4
        czyli co uwazasz? mamy walczyc o drugi egzemplarz???? czy jak znimi robic? bo sprawa wyglada bardzo dziwnie...
        VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

        Komentarz

        • pleban
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 580

          #5
          już widzę, jak Ci wpiszą trzy razy tą samą naprawę
          Pewnie za każdym razem coś innego wymyślą, w ostateczności napiszą, że koło niedopompowane i skasują
          była O1 1,6 102 KM
          była O1 1,9 TDI 90 KM
          była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
          był Citroen Berlingo 1,6 HDI
          jest Ford Tourneo Courier

          Komentarz

          • janusz_007
            Rider
            • 2007
            • 473

            #6
            czyli co? cisnac sprawe na ostro i interweniowac w centrali? czy jak uwazasz? a moze zgłosic sie do tvn turbo od razu z grubej rury i niech walcza??? tak w ogole to uwazam ze jest to dosyc powazna wada i powinni to szybko i pozytywnie załatwic
            VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Komuś tu na forum Skoda oddała pieniądze za Octavię II z powodu braku możliwości lub wiedzy potrzebnej do naprawy.

              janusz_007, jedź tą Toyotą na stację diagnostyczną tam gdzie mogą sprawdzić pełną geometrię kół. Nie tam gdzie przejadą przez rolki i powiedzą że wszystko OK. Potem trzeba spróbować regulować przez mechanika z tej stacji lub z wydrukami z powrotem do ASO Toyoty. Jak napisał pleban, trzeba pilnować wpisów i podawać tą samą wadę. Odbieraj auto dopiero po jeździe próbnej z gościem z ASO. Jeżeli dalej jest to .......... trzeba się kopać z nimi. Niestety nie mam doświadczenia z kopaniem się z ASO.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • AndiT
                Rider
                • 2008
                • 332

                #8
                Jak koledzy napisali wczesniej, wez auto do zakladu na pelna geometrie (najlepiej niezaleznego, niestety wtedy to bedzie na Twoj koszt). Niech podniosa samochod zmierza i ustawia wszystkie katy tak jak ma byc. Wtedy zobaczysz co bedzie sie dzialo z samochodem. Jesli nie beda mogli wejsc z katami w wlasciwe wartosci, tzn ze cos jest naprawde zle z samochodem. W drugim przypadku wezmiesz wydruki katow i udasz sie do serwisu, albo napiszesz oficjalnie ze albo ustawia Ci geometrie wlasciwie, albo chcesz wymiany auta na egzemplarz bez wady.
                Co do wpisow to roznie to bywa, ale z geometria jest tak, ze jak samochod jest zdrowy to ustawic sie da, a jesli sie nie da, tzn ze ma wade fabryczna lub jest po niezlym dzwonie.

                Jeszcze jedno dla klaryfikacji sytuacji, zbierznosc to jedno a geometria to drugie. W twoim wypadku jesli masz takie problemy jedz na geometrie. Podczas pomiaru geometri samochodu dowiesz sie juz naprawde duzo, a swoja droga jak masz kogos z czujnikiem lakieru to nie byloby glupie sprawdzic lakier na tej Verso, aby rozwiac watpliwosci.
                M47N2

                Komentarz

                • look
                  Drive
                  • 2005
                  • 73

                  #9
                  Miałem podobny problem, auto nowe z salonu i ściągało w lewo. Rozwiązaniem okazała się zamiana kół tył-przód. Wygląda na to, że coś nie tak było z jedną z opon.
                  Zamianę zrobili w ASO, o ile pamiętam po 3 wizytach, chyba trafili fuksem, bo coś mi się wydaje, że nie wiedzieli czemu ściąga.

                  Komentarz

                  • AndiT
                    Rider
                    • 2008
                    • 332

                    #10
                    Zgadza sie, ale zamiast szukac po omacku lepiej sprawdzic geometrie i byc pewnym ze wszystko jest ok. Jesli na geometri wyjdzie wszystko dobrze a auto bedzie dalej sciagac to trzeba bedzie szukac wlasnie w oponach.
                    M47N2

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8033
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      W swojej fabii miałem ściąganie auta. Pojechałem na stację diagnostyczną i na pomiarze zbieżności wyszła prawidłowa zbieżność. Sprawdził mi gość pełną geometrię kół i okazało się że trzeba skorygować zbieżność. Po tym zabiegu było wszystko OK. Także jak napisła AndiT, i Ja koniecznie trzeba zrobić pełną geometrię kół , a później kombinować.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      Pracuję...